Lampa

Som du redan vet så gillar jag tanken på att använda sånt som en gång tillhört vårt hus, det behöver inte vara märkvärdiga saker, jag gillar tanken på minnen...
Vissa saker har jag sparat från huset då vi började vår renovering, andra inte. Men taklampan från kammaren, som numera bara är en passage, sparade jag. Vet inte hur länge den har hängt med detta hus, men den hängde där då vi köpte och nu drygt ett år efteråt..ja då hänger den där igen.
Brukar skämta och säga att vi köpt ett krävande hus...här kommer minsann inga plastlampor in!! Och det är nog sanningen...skulle inte se bra ut med alltför modernt. Huset väljer och jag lyder.
 
 
Så här såg kammaren ut då vi köpte huset. Fönstret är utbytt mot pardörrar och väggen till vänster går nästan fram till dörrkarmen eftersom vi gjorde badrum på andra sidan väggen. Och i taket hänger den fina lampan som plockades ner.
 
 
 
Nu har lampan fått tillbaka sin ursprungliga plats igen.