Oss

 Tänkte nog att livet skulle se likadant ut för alltid...samma hus, samma karl, samma stil...men den 5 /10 2012, efter 18 år i samma spår, så ändrades livet. Träffade den människa som skulle komma att betyda allt för mig. Lämnade allt jag hade...huset, karln, sakerna, det totalt meningslösa livet i skuggan av en "gud"...lämnade mitt eget ovesäntliga jag och kände en frihet och beslutsamhet som jag aldrig känt förrut. Att den gamla tror att han kastat ut mig när jag istället tagit ett eget beslut och gjort som jag själv ville...ja det skrattar jag åt.
 
Jag ägde en gammal Jämthundstik, en bil, lite kläder och två bordslampor...flyttade in i en antikaffär utan vatten, blev arbetslös...men aldrig hade jag mått bättre!!!
Henke flyttade upp till mig rätt snabbt, vi bodde i antikaffären ett år ( Tack bästa mamma & pappa ) fixade oss jobb, ett hus att hyra. Vi hade inte en enda sak som vi ägde. Var överlyckliga då vi hade råd att köpa en osthyvel och en brödrost. Levde på stor kärlek och skratt.
 
Huset i Lillträsk hittade vi på nätet. Maj 2014. Körde dit på kvällarna och bara satt och njöt. Vi hade hittat drömmen, det vi båda längtat efter på varsitt håll hela våra liv. Här fanns lugnet, tystnaden, här kunde vi andas...
9 Juli 2014 blev det vårt!!!
Detta förunderliga hus som andas så mycket liv.
Bor där 3 månader innan vi drar igång en totalrenovering som snart har nåt sitt mål och vi kan flytta dit för gott och börja leva våra liv