Drag

Den som känner mig från mitt förra liv vet hur mycket tid jag la ner på att hålla hundarna i form under vintern genom att köra drag med dom. En aktivitet både jag och hundar gillar. Tyvärr har jag inte tiden att skaffa riktiga draghundar... ännu. 
Idag var det premiär för Lyra! Tack och lov så tog jag sparken med mig då jag drog från det gamla, men inte linor och selar, men allt går att improvisera med lite koppel och en gammal sele. 
 
 
Lyra var duktig för att vara första gången hon drar. Inte rädd för sparken. Fick korrigera henne ibland då hon skulle springa i diket eller busa med Kiwi, hon lydde bra! 
 
 
Tog en liten paus. 
 
 
 
 
 
Sen vände vi och körde hem igen. Den som sen ska jaga hare fick agera hare... bra det för Lyra tyckte det var trist att vända, ville fortsätta istället. 
 
 
Igår kom mamma och pappa och firade Henke som fyllt år. Pappa hade med sig lampor till hallen och det blev jättebra. Jättenöjd! Tack!!
 
 
Nä nu tar jag en kaffe, hundarna sussar sött efter turen idag och Lillträsk är precis som det ska vara, lugnt och stilla. Ha en fin söndag.