Långfredag

...långfredag känns lång. Hörde att i vissa länder får man inte ens lyssna på musik idag. Det gjorde jag ändå. Jag och Lyrisen städade på morgonen medan husse och Kiwi var ute. Rockade lös till hög musik! 
Jag har investerat i ny dammsugare. Cool färg. Den var egentligen slut men jag fick köpa visningsexet, 
därav informationslappen. Ifall man nu vill veta... 
 
 
 
Plockade fram trasmattorna till köket. Mattor som funnits i huset betydligt längre än vi. Så himla mysigt kunna använda. Känns lite mer vår och sommar med dom mattorna oxå. 
 
 
 
Vad är detta för fåglar?  Dom kommer hit ibland men långt mellan gångerna. 
 
 
Efter städningen så plockade jag lite på övervåningen och vi hjälptes åt att möblera om. Övervåningen är ju inte alls rustad och är mer som en byggarbetsplats med ett rum där vi kan sova. Men nu börjar vi så smått att planera hur allt ska gå till väga där. Tur att det inte blir lika mycket jobb där som på nedervåningen..hjälp. 
 
Kiwi var trött efter promenaden med husse, så till den milda grad att hon höll på att bryta skallen av sig. 
 
 
Lyra var också mystrött nu på kvällen. Kiwi blev kudde 
 
Dom är snälla och fina mot varandra. 
 
Hoppas din fredag varit härlig. Kram. 
#1 - - Anki:

Vet inte vad dessa fåglar heter😕