Minisemester

Nu är det ett tag sedan jag skrev men har inte glömt bort dig. Är inte direkt arbetslös i dessa fönsterputsar tider + alla ordinarie kunder! 
Men jag måste säga att jag är så himla tacksam för mina fina kunder och suveräna anställda, kunde inte ha det bättre. 
 
Om du skriver dagbok eller blogg, eller kanske bara pratar eller lyssnar på någon, tänker du ibland att "vad har jag att komma med"  "det händer ju aldrig något i mitt liv".  
Du har fel. Det händer alltid något. Många av oss har bara inte tiden att uppskatta det lilla. 
 
Jag hittade en nyckelpiga idag. Blev till mig av glädje, tog upp den och bara iakttog. 
Tog mig tiden att vända näsan mot solen när jag putsade fönster, tog tre djupa andetag och njöt. 
Fick stanna för en älg som stod mitt på vägen, vi tittade på varandra innan den gick iväg. Jag blev glad att jag fick tillfälle att titta på den. 
 
Det är inte bara dom häftiga upplevelserna som berikar livet. Var tacksam för alla dom små. 
Tänk efter istället för att säga att inget händer i ditt liv, det händer hela tiden och allt räknas. 
 
 
 
Imorgon jobbar jag några timmar på morgonen och sedan drar vi iväg på en minisemester! 
Oj så skönt det ska bli. 
Det är jaktmässa och hundutställning i Lycksele och vi ska bo på hotell och bara mysa. 
Vi tar inga hundar med oss,  nog för att dom oxå är välkommen på hotellet, men om det blir jättevarmt så mår dom varken bra i bilen eller bland massor av folk. 
 
Ska försöka ta bilder från vår helg och visa dig. 
Kram så länge. 
Lillträsk <3
#1 - - Anki:

Du skriver så kloka saker som många inte tänker på😉Kram o Natti

Svar: Tack :)
Mia Öhlund