Lördagsbilder

Vilken fin dag det har varit idag. Blåste lite kallt på förmiddagen men jag tog Kiwifrukten och sparken och drog till skogs. Lyra har blivit en löp-Lyra så hon ville mysa hemma. 


Å ni som gnäller över fastkörda skotrar....ni har aldrig kört fast med en spark! Haha...


Då vi kom hem hade Henke och Tobbe kaffet klart. 

Henke började med innertaket i det som ska bli vårt sovrum på övervåningen och jag fixade ihop blåbärssmooties med kokoschips. Bakade även kokostoppar till eftermiddagskaffet. Allt Lchf så klart. 

Ni som varit här eller känner till huset vet att det rum som ska bli vårt sovrum, var det så kallade Borgmästarrummet. 

Här bodde borgmästaren från St Bartolomeus  (om jag minns rätt). Tror att Tällträsk var vänstad med bartolomeus och när borgmästaren skulle besöka vår by så bodde han här. Kan ha ruskigt fel nu men jag är bra nära iallafall. I rummet fanns gjutjärnsspis och eget tvättställ. Spisen har vi sparat och även tvättstället ska sparas. 

Känns lite konstigt men spännande att se timmerstockar och taket inifrån...vet inte hur många som gjort det sedan 1857. 

Originaltapeten 


Och titta vilka spikar! Handsmidda. Dom sparade jag. 


Dom fick flytta in i vardagsrummet. 


Bild på soffan oxå. Två likadana köpte vi. Nu saknas bara lite fint på väggarna och en matta. 


Mörkret har fallit över Lillträsk och allt är tyst. Är så himla tacksam att vi hittade hit. Här hör vi hemma. Här är jag lugn. 


När jag var ut och rastade Lyra och Kiwi så såg det fint ut med ljus även på övervåningen där Henke höll på med sovrummet. 

Hoppas din dag varit bra och att du fått göra det du helst ville. Kram.