Döden i Lillträsk

Vet du vad som hände idag när jag stod och bakade? Henke knackade på köksfönstret och höll fram den finaste lilla domherren...åhh den lilla stackaren hade flugit i fönstret och dött. 

En av mina fina! Lite sorg blev det...

Har typ bott i köket idag. Bakat två sorters småkakor och en nötig paj. Lagat god middag och städat huset. Likt en riktig husmor 😃 men jag har gjort det med glädje. Tänk allt man tar för givet...fanns en tid då vi sprang på utedass och duschade genom att koka vatten här i Lillträsk..jodå...kan faktiskt än idag känna lycka över att det kommer vatten ur en kran. Men det tänker man inte på om man alltid haft det..


Kök då och nu..


Har du också haft fint väder? Här var det +17 grader på solsidan en stund. Då kastade jag upp köksfönstret och lät solstrålarna och vinden göra mig sällskap en stund. Droppandet från taket...ett löfte om ljusare tider. 


Provade baka en pekannötpaj jag sett på tv. Huwwa så god,  drog till grannarna 3 km bort och babblade och åt paj 😊


Inte målat idag som jag bestämt mig för att jag skulle göra...gjort allt annat! Men imorgon blir det att måla. 

Henke hållit på med sovrummet. Nu är golvspånsplattorna på plats och isolerad yttervägg. Duktig man! 

Nu tror jag att jag ska se på Talang på tv. 

Ha en fin kväll. Kram.