Förkyld!

Men herregud...jag brukar då inte bli förkyld den här årstiden. Men nu hostar och snorar jag, var till och med på vårdcentralen idag övertygad om att det var halsfluss, men inte det. 


Men hur mår du då? Vad har hänt sedan sist? 

Här har det varit lite av varje faktiskt. 
Vi hade en dag då Henke, jag och Börje satte upp torn i skogen inför älgjakten. Det var en trevlig dag även om vi blev sjöblöta då himlen öppnade sig en stund. 

Här läggs passet in i telefonerna så vi vet vart det är. 


Ayla fick träffa snygga Eros. 


Häromdagen samlades ett glatt gäng stövarmänniskor i skogen för att genomföra ett Provsläpp. Två hundförare var på plats och släppte sina hundar så att vi kunde diskutera runt de nya jaktprovsreglerna.

En trevlig dag som avslutades med korvgrillning och fika. Synd bara att det stormade och blev kallt. 

Dagen efter Provsläppet bakade jag en paj och drog iväg till stan. Där samlades klasskompis-brudarna jag, Anna, Åsa och Malin hemma hos Malin och åt surströmming. God mat och bästa sällskapet. 


Jag och herr Paj redo i bilen. 

Ayla har både hunnit följa till djuraffären och helt oblygt visat största benet...och dessutom träat Kompis på kul 😃


Lillträsk förvandlades till liten kurslokal för några kvällar sedan. Nya grejer även för älghundsdomarna. Lite mysigt att ha online kurs i djupaste skogen. 


Nu ska jag lämna dig...sitter i bilen nu och raggar i skogen. 

Tur jag hade Kiwifrukten idag, 
tog filten och kudden och la mig ute på bron. Det var så himla skönt att bara ligga där och lyssna på vinden och dra filten över axlarna och ha Kiwifrukten nära.