Jul och ont

Är nog bland dom få som faktiskt inte lagt upp fantastiska bilder på mitt fantastiska julhem. Inte heller på utklädda ungar eller hundar. Naaah...finns den perfekta bilden verkligen? Är allt så himla perfekt, så himla vitt, så grönt och skönt? Tindrar ljusen och är golvet fritt från barr? 
Här är det inte julperfekt alls. Fy på mig. Nä inte alls...vågar iallafall erkänna. 
 
 
Inte i år. Kanske nästa. 
Men är glad för alla fina julfönster jag ser från min bil och jag är glad om du har hittat ditt julmys. 
 
Är för tillfället helt invalid! 
Trodde på fullaste allvar att jag skulle fixa en hoverboard. Helvete! Ska inte gå in på detaljer men bakhuvudet for illa, svanskotan och ryggen ska vi inte prata om, världens blåmärke eller blodutjutning på höften och nackmuskler som gör ONT! Kunde slutat illa men jag klarade mig bra även om hela kroppen känns överkörd. Jaaaa jag är 40, inte 12...men vadå...prova måste man ju. 
 
Nyss varit ute med hundarna på gården. Hamnade under ett gigantiskt norrsken som svävade tyst ovanför mitt huvud. Stjärnorna blinkade. Eller är det små änglar som vinkar åt oss? Jag vill gärna tro det, finns många jag skulle vilja se igen. Som jag saknar varje dag. Tittar upp och viskar till stjärnorna -"saknar er" 
 
 
Nu återstår bara att säga... 
Till er alla, 
från oss i skogen... God jul! Ta hand om varandra och tänk på att göra det alla dagar, inte bara nu. Kram. 
#1 - - Anki Edin:

Du skriver så himla bra Mia❣tråkigt med det onda 😔Krya på dig och ha en Mysig och God Jul tillsammans med de dina💕🎅🌲

Svar: Tack detsamma ⛄
Mia Öhlund