Inte piggelin ännu..

Eller jo...piggare är jag väl men då man inte får sova på nätterna för att lungorna ska hostas upp var tionde minut. Nåja..mår bra ändå. 

Vi har ju fått tillökning!! Greta är här 😊

Det är egentligen Jennis dotters katt men eftersom hon har så mycket annat i livet som en tonåring har, så stod det mellan att ta bort kissen eller prova om det gick bra att ha henne här. 

Jag ville absolut prova att ha henne här, Lillträsk behöver en katt. Å tänk vilket revir hon får...1 mil till närmsta bofasta granne. 
Men vi får se hur det går med hundarna, än så länge har dom bara fått kika på varandra. Tror det är viktigt att skynda långsamt. 

Ringde faktiskt till en sierska/medium innan jag tog hem Greta. Lite på kul men samtidigt med förhoppning om att det kommer att gå bra. 
Denna kvinna finns 100 mil härifrån och vet absolut ingenting om mig eller mitt liv. 

När jag förklarat att jag skulle vilja veta om hon kan se om det kommer att gå bra med två hundar och en katt så säger hon detta:


"Den första som kommer till mig är en grå lite större hund och hon är klok så det kommer att gå bra med katten ganska snabbt. Men jag ser även en mindre hund,ganska svart och hon är vildare så det kommer att ta lite tid. 
Katten kommer att vara skrämd ett tag och gömma sig under den grå soffan"....och sedan pratade vi lite privat också. 
Greta har ju varit lite skraj dom här första dagarna och i princip bott under den gamla grå soffan. 
Määän huuur kunde hon veta vilka hundar vi har? Och hur dom beter sig? Spela roll...jag tror på det och lägger energin på att det ska gå bra ❤

När jag ändå var på g i den andliga världen så drog jag på reiki healing igår och guu va intressant. Ville bara veta mer. Jag. Blev. En. Kunskaps. Törstande. Svamp. 

I slutet av behandlingen fick vi även kontakt med två kvinnor på andra sidan. Den ena min moster och den andra en moster åt mamma. Dom är med mig alltid! Dom hjälper mig och jag fick en kram. Tack. 

Idag blev det lite bak...bara för att ha gjort nå vettigt. Henke är så jäkla duktig och jobbar på där uppe på övervåningen men jag orkar verkligen inte så länge jag har den här förkylningen i kroppen. Känner mig som en slö och oduglig mupp! Vill ju också vara del av renoveringen. 


Men vännen...babblar bara på om mig själv. Glömmer fråga hur det är med dig? Hoppas din påsk är bra. 

Här är det faktiskt ingen påsk alls, bara lediga dagar...och det funkar det också. 
Kram. 

#1 - - Anki%25252525252525252525252520Edin:

Ja visst är det häftigt hur dom kan veta sånt 🙄

Svar: Massor. I love it 😉
Mia Öhlund