Jag gjorde det!!

I 30 år så har en tanke gnagt i huvudet varje midsommarafton. 

Ritualer. Väsen. Magi....
Fick berättat för mig när jag var liten, av en kvinnlig släkting som var väldigt troende av andlighet, vättar och väsen, att man skulle rulla naken i det daggvåta gräset på midsommar natten. 
Då tog vättarna bort ont och värk och man skulle hålla sig frisk. 

Och i natt tog jag tag i många års funderande och kastade kläderna precis vid midnatt då solen fortfarande visade några strålar, daggen var på plats i gräset och tunna slöjor växte upp ur marken....

Kunde höra hur den gamla släktingen skrattade och rullade med mig. 
Äntligen fick vi göra en ritual och bli ett med naturen. 

Från det ena till det andra...

Henke påstår att han hatar katter! Men nu ligger han och Kompis och sussar ikapp. 

Älskar att fotografera djur. Idag fick jag en intressant sekvens då Kompisen skulle visa Kiwifrukten en ny dans 😁😁


Hihii...så söt! Det var inget bråk eller så,han bara ställde sig på bakbenen och skakade loss! 


Tog med lillen på en guidad tur ner till vattnet och sedan genom skogen. Det var säkert ett spännande äventyr. Följde tätt bakom och tränade balans på omkull fallna träd. 


Nä nu ska jag gå ut i köket och fixa lite jordgubbar med grädde att bjuda maken på.

Tack för att du tittar in. Kram. 

#1 - - Anki%2525252525252525252525252525252520Edin:

Hej. Det där med att rulla naken i daggvått gräs lät intressant😀Sen det där med att H inte tycker om katter.....ja ja 😃men vem kan motstå en sån liten skönhet?

Svar: Du får komma nästa år och rulla med mig 😁
Mia Öhlund