Månader och tårta

Är det bara jag som funderar på månadernas namn???


Varför slutar alla månader i början på året på "i"...förrutom mars, april o liiite maj...

Och de sista månaderna, varför slutar dom på "er"??

Finns någon förklaring eller är det en slump? 
Ids inte goooogla 😄😉

Minns du damen som jag överraskade med ett besök av en konstnär...hon som blev så himla glad över att få måla igen?
Idag var jag där för första gången sedan mötet. 
Hon var fortfarande jätteglad och nu skulle hon överraska mig!!!
Vi skulle minsann unna oss lite gott idag tyckte hon. Så hon hade kört ända till stan och köpt denna....

Sånna här gånger så känner jag bara att...i stunder av lycka och glädje eller för den delen även i sorg...vad betyder mer än att ha varandra? 

Materiella ting, kläder, utseende...det betyder inte ett förbannat dugg i slutändan. 
Ta dig tid att ta hand om någon. 
Lyssna på de äldres historia. 
Vänta inte på alla rätta tillfällen....kör! Lev!