Getingstick och bak

Sitter här på kvällskvisten med mina stearinljus och fyller fyra stycken minitårtor. Allt är helt tyst och lugnt, hundar och katter sussar och jag mår bra! 


Spritsar på fyllningen, blir lixom bättre då 😊 sen plasta och in i frysen. 


På förmiddagen möttes jag och mamma i Lillpite och besökte Höstmarknaden. Mycket folk och mycke trevliga saker. Och att avsluta besöket med gratis våfflor och kaffe kändes bra. Tack mamma för en fin dag. 

På väg hem så nöp det till på insidan av överarmen...två gånger!! Slet av mig koftan och hittar en geting 🤤 men dra åt helv**e så ont det gjorde! 

Tur att jag inte är allergisk även om jag kände mig lite konstig i skallen efteråt...ehh...ja det är ju inte nån ovanlig känsla..höhö 😆

Tog en liten sväng på gården med hundarna  (och katterna som alltid följer med) och sen en powernap där Kiwifrukten la sig näranära...hon kände nog att jag hade ont. 

Ser du de vita prickarna? Förföljar-katterna 😂


Imorgon ska jag och Kiwifrukten ut i skogen. Ser fram emot det. Att bara vara ute i det fria. Och efter det så ska minitårtorna kläs och dekoreras. Håll utkik efter resultatet 😊

Ha en fin kväll. 

#1 - - Lars:

Getingstick är ett hel...e Ja jag hatar alla stingande insekter

Svar: Ja fy tusan 😔
Mia Öhlund

#2 - - christina öhlud:

Trevligt var det och god choklad / Mor

Svar: Mmm..jättegott 😉
Mia Öhlund